Inglorious Basterds



"You're getting pretty good at that.."


Härom veckan såg O och V "Inglorious Basterds" på bio. Jag tror aldrig jag har sett en sådan superb film. Rolig, underhållande och.. öh.. ja blodig, mycket blodig. In fact så hemsk att man ibland var tvungen att tittat mellan fingrarna. Men ändå skrattar man. Ändå skrattar man åt Brad Pitt som skär in hakkorset i Christoph Waltzs panna. Hakkorset består av många streck, alla de streck skär han in och alla de strecken får vi se. Det var faktiskt lite svårt att se.
  Men ändå, vilken film! Vi skrattade nästan hela tiden och jag ber till gud att åldersgränsen låg på 15 år. Vår absoluta favorit är Hans Landa, en ss-man som är så rolig och så grym på samma gång. Den rollprestationen är värd en Oscar.
  Och man undrar ju, hur sjutton kommer man på detta. Han måste vara störd den regissören, men attans vilken film han har gjort!

p.s. Det går inte att få upp trailern så klicka på länken. Mycket nöje.
http://www.youtube.com/watch?v=dOMKloOEKcU


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag håller verkligen med angående Hans Landa, otroligt grymt skådespelat. Överglänste faktiskt Brad Pitt i mitt tycke.

2009-09-24 @ 23:10:04
URL: http://ourclothes.blogg.se/
Postat av: V

Absolut, Brad Pitt är kul till en gräns.

Hans Landa, ja vad ska man säga? Så grym, säger bara "Bingo!"

2009-09-25 @ 16:23:34
URL: http://tre
Postat av: Ellen

Tarantino <3 han är ett geni!

2009-10-12 @ 10:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0