Den första svarta prinsessan.

 

Kan man dra paralleler mellan prinsessorna och årtalen?

Wow, vårt 70:ionde inlägg!

Fortsätter med Disneytemat. Ikväll bär det av till biopalatset för att tillsammans med supersöt 6:årig kusin, se "Prinsessan och Grodan".

Denna prinsessa är enligt GP Disneys första svarta prinsessa. Tidigare internationella prinsessor är Mulan = Kines, Jasmine = Indier, Pocahontas = Indian. Till och med en zigenarprinsessa har de på sitt CV, Esmeralda, men som sagt inte förrän nu en afroamerikans prinsessa. Men nu äntligen är Disney så politisk korrekt man kan bli. (Dessutom så verkar det som om prinsen är indier, hans namn är Naveen) Denna nya prinsessas högsta dröm är dessutom att bli småföretagare, och imorse på radion skämtade man om att fortsättning, med skattetrassel och lågkonjunktur inte kommer att visas på bio. Fyndigt.

Politiskt korrekt eller inte, Disneyfilmerna är episka och jag älskar dem. Därför har jag fått med mig min kusin för att rättfärdiga mitt behov av Disney. Prinsessor dessutom. Mums. Är ofta väldigt på om jämställdhet och har svurit på att aldrig ge mitt dotter rosa eller min pojke blått, men innerst inne vill jag klä mig i en rosa tylldröm med rosett i håret och äga massvis med pengar. Det borde synas på mina tusen kappor.


Fy skäms, dålig socialdemokrat och feminist.

Anyway, ha en bra helg!

V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0