Oscars.

Är i gång idag.

Oscarsgalan är på ingående.
 
På SVT.se diskuteras nomineringarna och jag undrar lite vem som skrivit denna artikel.

Till exempel så tycker denna person som skrivit artikeln att det är överaskande att Avatar inte fått nomineringar i de tunga kategoprierna Bästa huvudroll och bästa manus. Är det så hemskt konstigt? Avatar är banbrytande på många sätt men skådespeleriet är ju.. knappt acceptabelt. Och manuset? jag menar, hur mycket kan det ha sagts i den filmen?
  Kanske borde den dock fått en nominering för Bästa nya språk, men en sådan kategori finns ju inte än. Men visst ska filmen ha Oscars, på något sätt ska det ju belönas att man lyft den teknologiska ribban rejält.

Nä, jag kanske överregera. Resten av artikeln var ju bra.


Dessa är mina alternativ för Oscar.

Bästa film: Inglourious Basterds.
Bästa manliga biroll: Christoph Waltz (Säger bara en sak "Bingo")
Bästa musik: Hans Zimmer (Sherlock Holmes)
Bästa specialeffekter: Avatar 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0