Shoppingrunda med drömmar som avsikt

Idag har V shoppat. En cardigan och ett linne. Skulle gärna köpt två linnen till men herr plånbok sa nej.
Jag shoppar oftast, aa nästan alltid, ensam. Varför? Jo, saker och ting blir helt enkelt gjorda då. Går jag med någon annan finns dessa två alternativ. 1) Går med värsta fashionista som köper upp hela affären. 2) Samma sak men tvärtom, jag är fashionsita med shoppingbehov. Så nej, jag shoppar helst själv. Dessutom får man en dag full med hjärnaktivitet och samtal med sig själv. På promenad med en flicka som liknar mig, hon syns bara i spegeln och alltid med nya kläder. Känner på mig att detta kommer bli mitt luddigaste inlägg.

Under dagen letar jag mig förgäves efter ett par boyfriend jeans. Tyvärr finns inga som sitter bra på mig, men det kanske är just meningen med dessa jeans? I alla fall är de antingen för stora eller för små. Sedan titar jag efter jeansshorts, men jag vet ju längst inne att jag inte har råd med varken boyfriends jeans eller short. Resten av tiden tittar jag på solglasögon, klänningar och nätta skor. 

Konstigt nog involverar alltid mitt dagdrömmeri, kläder. Mig springandes i vit klänning på äng. Mig springandes på klippor i baddräkt och hängsleshorts. Mig springande på lummiga kullar iklädd nätt sommarklänning. Mig springandes i skogen iklädd shorts och gummistövlar. Mig springandes i vackra naturbilder iklädd speciella, fina kläder.

Jag är fisk, född i mars. Det är tydligen därför jag drömmer om ängar och vackra kläder. Och ja, allt blir ju vackrare i rörelse.

V

Som taget ur en dröm. Ja, hästen kommer nu bli ett stående inslag i V's drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0