Är man barn?

Nu är V 17 år. Sista året innan vuxen. Sista året som barn. Det är lite läskigt faktiskt. Vill jag bli vuxen?
Hela mitt liv har jag längtat efter att bli vuxen, inte 17, 18, utan 27 eller så. Men nu när jag snart inte längre bara kan kalla det fantasier så vet jag inte riktigt.

Tänk så mycket man kan skjuta upp genom att vara barn.
Inspirerad av Erlend Loe så skriver jag en lista.

Saker som man kan skjuta upp till vuxen ålder:
- Eftergymnasial utbildning
- Frågan om jag vill stå på en scen 
- Ställningstagande kring alkohol
- Att tjäna pengar
- Diska
- Flytta hemifrån
- Skaffa partner
- Fundera kring det där sabbatsåret som ev. kommer. Resa, Au pair, Jobba eller böjar plugga direkt?

Men nu är det så att jag bara är 17. Och eftersom jag hinner bli 19 innan skolan slutar så har jag lite tid kvar att vara barn på. Och det blir nog cola ett tag till.

V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0