Stockholm i mitt hjärta, men språvagn är så mycket coolare

Liksom vi alla vill att Michael Jackson skall göra, så har V stigit upp från de döda. Har hon då varit med Hades, nej hon har varit i Kungens, Blondinbellas och regalskeppet Vasas stad, alias Stockholm! 
   Där gicks det på museum, riksdagshus och konunga boenden, men det spanades också efter kändisar och trender!
V såg förhållandevis få kändisar men mitt på Stureplan fanns Ara Abrahamian att finna och så också Blondinbellas stylist, Angelica. V såg även en annan vän till blondinbella, nämligen tjejen med en pojkvän som kallas prinsen, kan hon heta Josefine eller nåt? Hon hade på sig exakt samma kläder som hon har på alla Blondinbellas bilder. Mycket lustigt. 
   V kollad också in alla inneställen som de snackas så mycket om. Grodan, Sturegallerian och caféet Fresco ligger nämligen på samma gata. Fresco var dyrt men morotskakan var god! Sturegallerian helt förkastligt, fula bling bling kläder men till hutlösa priser. Tacka vet jag Souk gallerian, vilken stor Beyond Retro affär! 
   V var även Skansen och kollade in Allsången. Alltså ad man kan trickfilma! Det var så mycket mindre än vad man ser på tv. dock mycket trevligt och folkligt.

Dock när jag satt på tunellbanan sa någon, "Man skulle inte kunna tro att det rådde ett mode i Sverige, så olika vi klär oss". Jag var beredd att argumentera emot men tittade mig omkring och fann att detta var sant. Runt omkring pratade folk olika språk, var annorlunda klädda och såg olika ut. Det var väldigt härligt att se. Kanske finns det trender, men precis som allt annat i media så blir det så uppblåst. Och det är nog därför våran blogg bara är en blogg som kollar andra bloggar, för IRL så utmärker vi oss allt för mycket för att kallas slavar under modet.
  Trots detta fortsätter O och V att granska bloggar och annat vi tycker är skoj. För den svenska toppbloggvärlden är trots allt rätt liten, ja om man jämför med IRL.


V

p.s. Musikmuseet, roligt värre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0