Glee




En nya high school serie kommer snart att visas på tv4. Den heter Glee och handlar om en lärare, Mr. Shoester, som tar sig an skolans töntigast klubb, Glee club. Glee är en showgrupp med fem deltagare. Vi får följa dessa elever och läraren när de försöker fixa Glees image.

Eftersom jag är lite av en "I-love-american-drama-clubs-in-high-school" nörd så var jag ju tvungen att ta en titt på den före alla andra. Och jag kan bara applådera, visst den är amerikansk men den är så söt och rolig! Självklart är showgruppen jättetöntig, självklart vill alla cheerleaders att den skall dö, självklart är den coolaste killen superbra på att sjunga, självklart är de här ungdomarna mer talangfulla än musikhögskolelever och självklart är det massa kärlek och graviditeter över gränserna. Vad som inte är så själklart är att Mr. Shoesters fru fejkar sin graviditet, att Mr. Shoester egentligen är kär i Emma som polerar sina druvor med plasthandskar och att man faktiskt pratar om att preveninmedel är till för att ungdomar skall kunna ha sex.
Dessutom är det massa musik i som man blir glad av. Under ett avsnitt mixar ungdomarna två låtar, visserligen går de på speed, men låten blir skitbra. Halo/Walking on sunshine!

Se den!


 
 Sjukt glatt! Se dansen (väldigt snabb, hihi) på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Z1W4wJ1d_D0
 gick tyvärr inte att bädda in.

V


Kommentarer
Postat av: M

V! Jag vill höra en åsikt om "Lost in Austen". Filmen. Den är sjuk, jag lovar! Helt insane och jag vet verkligen inte om jag tyckte den var bra eller dålig. Förmodligen ingetdera utan bara... sjuk och wierd.



/M

2009-11-09 @ 00:11:02
URL: http://popsong.blogg.se/
Postat av: V

Pratar du om serien som gick på svt förra julen? Haha, aa den såg jag och jag älskade den. Den skakade verkligen upp Austens gamla bestseller. Så sjukt kul! Kommer inte ihåg den så bra nu, men jag minns att jag då tyckte att det var den bästa serien jag någonsin sett. Dessutom så är brittisk humor min favorit(även han som spelar Mr. Darcy Elliot Cowan, han ligger på min 'vackra pojkar'- mapp på skrivbordet)

Men jag är ju inte heller en bokstavstrogen bokläsare. Jag klarar av att se Harry Potter filmerna osv. så Lost in Austen kan jag tänka mig för många är liten av en skymf.

Men jag älskade den och det är alltid kul när man blandar nytt med gammalt. Riktigt kul blir det när en av systrarna påpekar hennes nedre frisyr.. Oslagbart.



V



Alla andra som vill se den; inausten/season_1.html" rel="nofollow">http://www.free-tv-videoonline.info/internet/lostinausten/season_1.html

2009-11-09 @ 17:31:00
URL: http://trendkrossaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0