Om att öppna upp för främlingar.

Till O: Japp, den kappan var det! Mycket snygg

Igår var jag på audition. Slutcasting till en musikal och jag tror attt det gick bra. Men det är inte det jag tänkte snacka om utan om folk som öppnar sina hjärtan till folk de knappt känner. En sådan männsika träffade jag på min audition igår.
  Jag har sett henne förut och vice versa, men vi är knappt ytligt bekanta. Ändå pratade hon med mig under nästan 4 timmar igår. Hon berättade om skolan, om problem med skraven (bröströst/huvudklang) och hur hon skulle bli hämtad av sin farfar när eventet var färdigt. Inte ens när jag demonsrativt tog upp min tidning så slutade hon prata. 
  Igår fann jag det lite jobbigt men idag (när jag inte är så trött och grinig) måste jag erkänna att det är rätt coolt att våga prata så som hon gjorde. Och visst gick tiden lite snabbare.
  Jag vågar inte öppna mig på det viset. Kanske att jag spiller lite meningar här och var men då är det oftast lite malliga meningar för att jag är osäker. Men den här tjejen var så enormt ödmjuk och jag hade nog kunnat säga massa oförskämdheter utan att hon hade brytt sig. När jag tänker efter så, wow vilken tjej. Vi borde nog alla bli lite mer öppna och mindre malliga. Utom den tjejen.

Idag blir det samba. Jag är barnflicka (För att berätta lite om mig själv så tycker jag extremt mycket om barn) och har lite barn utspridda här och där. (En av dem har flyttat till Österrike, mitt hjärta dog!) Två av dem älskar dans, så varje söndag mellan 4 och 5 dansar jag mamma-barn ballroom. Och idag blir det samba. Sedan blir det födeledagskalas för min betydligt äldre kusse. Jag har köpt en chokladklubba åt honom.  

V

BTW, ännu mer fakta om moi, älskar att gå på bio. SF tjänar cash på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0