O is back (I bet you've missed me)

Jag har äntligen efter mycket möda och besvär fått en fungerande dator in i huset igen. Nu kan jag alltså fortsätta där jag slutade. Var nu det var.

Men jag kan sälla mig till V:s lovprisning av Inglorious Basterds. Bästa filmen på länge. Eller ja, en av de bästa i alla fall. Jag kollar visserligen inte på film så ofta. Till skillnad från V...

Idag står i alla fall ett releaseparty för en nyutgiven bok på schemat. Det låter väldigt proffsigt, och om man vet vem professor Hans-Joachim Eckstein är så tycker man nog det är ganska coolt. Men jag antar att inte en endaste kotte av våra läsare, inklusive V, vet vem denne man är. Och det är inte hos Eckstein jag tillbringar kvällen, utan hos min bror, som har översatt ett av hans verk.
   Men hur många är det som har en nära stående släkting som jag gjort en översättning av en tysk diktbok? Tänkte väl det.

Just det, min höst vill-ha lista. Tyvärr V, men jag är osäker. Men bara en fråga, den där svarta kappan på ditt must-have-collage, var det den du köpte?

Nog med interna konversationer. Nu ska jag gå och baka klart den kaka jag påbörjade för en halvtimme sen. Sockret och äggen mår nog jättebra nu.

O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0