"He's killed the dog again!"

Bio, mina kära, om än få, läsare. Bio är det vi alla lever för. Nej, kansxke inte, men det är väldigt underhållande att gå på bio. Film, popcorn, den mörka salongen och ljudet som dånar runt omkring dig.

Som det kanske ante er så har V varit på bio. Först "Bright star" sedan "Sherlock Holmes".

Bright star. Poesi i början av 1800-talet. Filmen söt och huvudrollsinnehavaren ruskigt duktig. När hon grät i slutet grät jag av ren förfäran. Dog någon på riktigt i filmen? Mycket bra gråtaction. Men innehållet är knapphändigt och jag och min väninna såg den eftersom det inte finns någon film som är sämre än Göta Kanal 3. Göta Kanal 3 var det enda förutom Bright star som gick.

Igår prövade jag dock något jag aldrig gjort förut. Gå på bio ensam! Jag måste säga att det var ytterst angenämt. Jag kunde välja film helt själv och självklart finns det alltid någon liten plats kvar. Å andra sidan så hade jag ingen att diskutera filmen efteråt med, vilket är lite synd.
Jag såg Sherlock Holmes, regisserad av Guy Ritche (Madonnas ex) med Robert Downey Jr. och Jude Law i huvudrollerna. Jag tycker oftast att Jude Law inte är mycket annat än söt, men om man ger honom en mustasch så går det faktiskt att se bakom det näpna ansiktet. Downey Jr. har jag alltid gillat. Speciellt när huvudtjejen (ty, det är regel att hava en flicka med i filmen) spelad av Rachel McAdams (Bitchen i Mean Girls, som nu har mörkt hår och med det tappad sin pondus. Hon var ju stencool i mean girls) när huvudtjejen dyker upp, för då tappar Sherlock Holmes fattningen och är så kär, så kär. Tänker supercool Downey Jr. (eller Daniel Craig, Bond) bli helt värdelös. Tyvärr så blir hon lite messig på slutet, måste räddas och Holmes verkar inte lika tagen längre. Hoppas att det fixar sig, för jo, det kommer en uppföljare. 
 Annars är det lite väl mycket action i den, synd för det är inte det som gör filmen, filmer i allmänhet, bra. 
Men Holmes och Dr. Watson gnabbas som om de vore älskare och sådant väcker skratt. 

Lyssna på soundtracket till Sherlock Holmes, det är så sjukt bra. Det är tufft och påminner om Pirates of Carribean möter frankrike/orienten. Dragspel, fiol och någon typ av luta. Det absolut coolaste är cembalon som hela tiden spelar. Mycket bra. Spotify! 

Rachel McAdams (Irene Adler) and Robert Downey Jr. (Sherlock Holmes) in Sherlock Holmes (2009)

V

P.S. På onsdag ska V och O prova sig på opera! Trollflöjten av Mozart!      

Kommentarer
Postat av: o

jag är faktiskt sugen på bright star.

jag tänker att whishaw och keats borde bli en fin kombination :)

2010-01-05 @ 17:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0