Om film och annat värt tala om.

Jag känner att bloggens andra hälft är flitigare på att uppdatera än jag själv. Men jag har varit sjuk. (Sen i söndags, och så vitt jag kan se så är mitt senaste inlägg skrivet den sjunde december. Det är ju förra året! Förlåt V.) Men tyck synd om mig ändå. Magsjuka är ingenting att skämta om.

Men jag ska spinna vidare på temat film. V, Alice i underlandet låter intressant. Denna film hade gått mig obemärkt förbi om det inte vore för att några i min klass pratat sig varma om den.
  Men jag måste tyvärr erkänna att Terry Gilliam (regissören till "The Imaginarium of Doctor Parnassus") är den Python jag alltid haft svårast för. Men med tanke på att hans regimedverkan i alla Pythons filmer så är han förhoppningsvis mer älskvärd bakom än framför kameran.

Nu ska jag gå och lyssna på originalsoundtracket ur Ingmar Bergmans TV-version av "Trollflöjten" från 70-talet. En vinyl som jag hittade för 5:- på Pingstkyrkans Second Hand i Kungälv. En second hand väl värd all reklam den kan få.

P.S. En filmblogg är inte en dum idé. Film är kul. V fåri ta och vidareutveckla det imorgon.

Kommentarer
Postat av: Diana - Gravid ♥

Mysig blogg du har, alltid roligt att hitta nya bloggar att följa! Titta gärna in på min, har en del tävlingar som jag tror skulle passa dig! =) Kram och trevlig söndag, Diana

2010-01-10 @ 13:18:19
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0